Veden hallinta |
| |
P, E, A/JK | |
Pitkä (400 j + 40 j/taso) | |
Vesialue, jonka tilavuus on | |
Ei ole; ks. teksti | |
Ei päde |
Veden hallinta
Vedenpinnan laskeminen
Tässä versiossa veden tai vastaavan nesteen pinta laskee enintään 2 jalkaa langettajatasoa kohden (vähimmäissyvyys 1 tuuma). Veden pinta laskee neliönmuotoisena painaumana, jonka kyljillä on pituutta enintään langettajataso × 10 jalkaa. Erittäin suurilla ja syvillä vesialueilla, kuten avomerellä, loitsu luo kurimuksen, joka vetää laivoja ja vastaavia aluksia alaspäin. Tällöin ne joutuvat uppoamisvaaraan eivätkä voi poistua loitsun alueelta normaaleja liikkumiskeinoja käyttäen niin kauan kuin loitsu on voimassa. Kun tämä loitsu langetetaan vesielementaaleihin tai muihin vedestä koostuviin olentoihin, se toimii hidastus-loitsuna (Tahto mitätöi). Muihin olentoihin loitsulla ei ole vaikutusta.
Vedenpinnan nostaminen
Tämä versio nostattaa veden tai vastaavan nesteen pintaa aivan kuten vedenpinnan laskeminen
Kummassakin versiossa voit lyhentää yhtä vaakasuuntaista ulottuvuutta puolella kaksinkertaistaaksesi toisen vaakasuuntaisen ulottuvuuden pituuden.
Oppiloitsun ainesosatekijä
Vesipisara (vedenpinnan nostamiseen) tai hyppysellinen tomua (vedenpinnan laskemiseen).
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.